Bateria este una din cele mai importante componente ale mașinii. De obicei, acumulatorii au o durată de viață de aproximativ 5 ani. Dacă bateria se apropie de sfârșitul acestei perioade, înainte de a veni frigul ar fi bine să o înlocuiți cu una nouă. În cazul în care nu folosiți mașina pe timp de iarnă sau o utilizați rar, nu uitați ca măcar o dată pe săptămână să o porniți aproximativ 20 de minute pentru ca bateria să nu se deterioreze sau să moară complet.
Oferte de prețuri la baterii >>>
Nu montați cauciucurile de iarnă pe jante care nu sunt mai întâi echilibrate. Fiind realizate dintr-un cauciuc mai moale, pentru aderență bună pe suprafețe alunecoase, anvelopele se vor uza neuniform în cazul în care roțile sunt dezechilibrate, mai ales în zilele mai calde de la sfârșitul iernii.
Oferte de prețuri la anvelope >>>
De multe ori șoferii uită să schimbe lichidul de parbriz de vară cu unul de iarnă și se trezesc dimineața că acesta a înghețat, iar sistemul de spălare a geamurilor nu mai funcționează. Lichidul de vară se transformă în gheață, iar aceasta, având un volum mai mare, sparge vasul de depozitare și furtunele pe care circulă. O idee bună este să începeți să folosiți lichid de parbriz de iarnă de la începutul lunii noiembrie. Cel mai ieftin lichid de parbriz îl găsiți la hypermarket.
Oferte de prețuri la lichid de parbriz >>>
Un alt aspect important este antigelul. Verificați, înainte de a începe iarna, dacă nivelul cestuia și concentrația sunt cele recomandate. Pentru concentrație există testere speciale. În cazul în care ați turnat apă distilată vara în repetate rânduri pentru a completa cantitatea este recomandat ca iarna să puneți antigel nou, care poate fi cumpărat gata preparat. Asta deoarece dacă nivelul acestuia este cel recomandat nu este bine pentru motor să puneți mai mult în rezervor.
Oferte de prețuri la antigel >>>
Foarte importantă pe timp de iarnă este funcționarea corespunzătoare a sistemului de climă/AC/ventilație și a celui de dezaburire, deoarece cu ajutorul acestora veți dezgheța geamurile foarte repede, evitând să stați mult timp în frig în afara mașinii pentru a curăța gheața cu racleta sau în interior așteptând. Nu este recomandat să curățați doar o mică parte din parbriz în dreptul șoferului și să conduceți ca un „tanchist”, cum se spune. Vizibilitatea foarte redusă, alături de condițiile de iarnă, poate da naștere la incidente foarte neplăcute.
Nu uitați să verificați dacă nu cumva sunt becuri arse la mașină. Luminile de semnalizare sunt mai importante ca niciodată iarna, mai ales dacă sunteți suprinși de viscol sau căderi masive de zăpadă.
Dacă bănuiți că aveți problema cu una din curelele mașinii (de la alternator, distribuție) nu plecați la drum lung înainte de a înlocui. La temperaturi scăzute stresul suportat de curele până când motorul se încălzește este mai mare.
Un alt lucru care nu trebuie să lipsească din portbagaj pe timp de iarnă este lopata, care va fi un aliat de nădejde atunci când veți rămâne blocați în zăpadă. Evitați-le pe cele din plastic, care se sparg atunci când încercați să spargeți cu ele blocuri de gheață. Mergeți pe varianta unei lopeți din metal cu coadă scurtă, care nu ocupă mult spațiu în mașină. În cazul în care coada este lungă, tăiați-o până la lungimea care vă convine.
Oferte de prețuri la lopeți >>>
Nu în ultimul rând, dacă ștergătoarele de parbriz sunt foarte vechi, înlocuiți-le cu unele noi. La frecarea cu gheața de pe parbriz ștergătoarele vechi se pot strica de tot.
Oferte de prețuri la ștergătoare de parbriz>>>